25.03.2013



Прості правила етикету

ТЕМА: ПРОСТІ ПРАВИЛА ЕТИКЕТУ   МЕТА ЗАХОДУ: Зясувати поняття ввічливості, виховання правил культурної поведінки; прищеплювати бажання удосконалюватися, жити в культур- ному середовищі   ОБЛАДНАННЯ: Малюнки на тему порушення правил етикету Навчальний інвентар, костюми ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Організаційний момент.

ІІ. Постановка мети – актуалізації проблеми етикету в суспільстві.

ПИТАННЯ:

  1. Як ви думаєте, чи повинна кожна людина додержувати загальних правил поведінки?

  2. Навіщо вони потрібні.

  3. З якими загальними правилами ви вже знайомі?

  4. Які свої правила ви зможете додати? (обгрунтувати)

ІІІ. Мова вчителя.

ПИТАННЯ:

Правила, що визначають поведінку людини в повсякденному житті й спілкуванні з людьми, назвали етикетом.

Це прості але дуже потрібні правила, Це свого роду угода між людьми: що є правильним, а що неправильним в їх поведінці. Багато правил етикету виникло ще в глибокій давнині, їх людство пронесло через століття. Вони перетворилися на добрі традиції, яких вихована людина дотримує завжди. Що вам нагадує таке? «Слухай більше, говори менше», «Пообіцяв щось зробити – зроби», «Не можеш – не обіцяй», «Хоча не багатий, а гостеві радий», «Поважаючи людину, поважаєш себе». Відповіді учнів на запитання (приводять приклади з життя, доповнюють свої прислівя). ІУ. Розгляд малюнків, де зображені ситуації з життя, а саме порушення.
  1. Малюнок «Бійка хлопців – сміх дівчат».

Питання: А як в такій ситуації себе поводите ви? Чому? (2-3 учня аналізують проблему)
  1. Малюнок: «Розбита ваза».

Питання: В класі все добре, всі готові до уроку, але вчителька здивувалась, як побачила розбиту на її столі вазу. Які дії повинні бути зроблені учнями? В який саме час: до уроку, на уроці або після уроку? Чому, обгрунтуйте. (5-6 учнів ангалізують проблему).
  1. Малюнок «Привітання».

У. Мудрі правила доброго тону.

(Записані в книзі польської письменниці Аліни Гольдникової «Хороші манери в малюнках і прикладах»).

Питання: На малюнку зображені дві вчительки вони розмовляють між собою. Поруч з ними проходить хлопець і вітається репликою «Добрий день, Наталія Петрівна!» В чому помилка? До чого може привести така ситуація? (3-4 учня аналізують проблему).
  • Не соромся того, що в тебе є голова і не прагни втягувати її в плечі. Пошкодуй свою шию – адже вона відчуває тоді себе зовсім непотрібною.

  • Не задирай голову вгору – невже ти так сильно турбуєшся, що тебе хто-небудь не помітить?

  • Обличчя не повинне бути екраном на якому безперервно прокручується фільм про твоє життя. Спокійний привітний вираз обличчя – ось краще зі всього, що ти можеш придумати...

  • Використання рук як показників напряму вже давно вийшло з моди.

  • Не забувай стригти нігті і памятай – у тебе їх двадцять.
  • Немає на землі кращого запаху, ніж запах чистоти.

ПИТАННЯ:Яке правило запамяталось швидче? Чому? Чи «побачили» ви себе зараз?

Ваш висновок...

УІ. Кумедні ситуації

1. Ситуація. «Похід по магазинах.»

ПИТАННЯ:

  В клас входять переодягнені в бабусю та онука учні. У бабусі 4 валізи з їжою та новим одягом для онука. Реплика онука: «Ура! Бабуся отримала пенсію і стільки всього придбала...» (перераховує - все для нього). Питання: Чи є кумедність в цій ситуації? Чому? А яким ти бачиш себе в подібній історії? (учні аналізують). 2. Ситуація. (З вірша С.Михалкова) Шел трамвай десятый номер. По бульварному кольцу В нем сидело и стояло Сто пятнадцать человек Люди входят и выходят, Продвигаются вперед, Пионеру Николаю Ехать очень хорошо. Он сидит на лучшем месте Возле самого окна. У него коньки под мышкой Он собрался на каток Вдруг на пятой остановке, Опираясь на клюку, Бабка дряхлая влезает В переполненный вагон Люди входят и выходят, Продвигаются вперед Николай сидит, скучает... Бабка рядышком стоит. Вот вагон остановился Возле самого катка, И из этого вагона Вылезает пионер, На свободное местечко Захотелось бабке сесть, Оглянуться не успела. Место занято другим. Пионеру Валентину Ехать очень хорошо Он сидит на лучшем месте, Возвращается с катка…
  • Хто такі піонери?

  • У чому кумедність ситуації?

УП. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ УЧНІВ.

  • Чому, коли входим у підїзд, двері якого на пружині, закриваючі, треба притримати рукою?
  • Чому не можна їсти морозиво або тістечко в транспорті.

  • Чому не можна сидіти у вагоні, поклавши ногу на ногу?

  • Чому треба закривати рот рукою, коли чхаєш або кашляєш?

  • Чому не можна жартувати над фізичними недоліками інших?

УШ. Гра «Хвости»

Вихователь читає речення, а учні за бажанням намагаються закінчити його виказавши правила етикету?

  • Коли вчитель входить у клас, учні ....(встають)

  • Коли хтось з учнів входить в клас, він ....(вітається).

  • Коли звучить запрошення до столу, то хлопчики ... (пропускають дівчат уперед, відсовують стільці, звільняючи їм місце, а потім, коли дівчата підходять до столу, присувають стільці).

  • За столом треба сидіти... (прямо, не спиратися ліктем, лікті на стіл не класти).

  • Якщо розмішуєш ложичкою цукор у чашці, ложка має ... (не стукати об край чашки).

ІХ. ВИСНОВОК ЗАХОДУ

(підводять вихователь та учні)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Правила доброї поведінки, уміння спілкуватися з людьми, визначати характер незнайомого співбесідника або внутрішні емоції своїх друзів треба вчитися з дитинства.   Володіючи такими знаннями, вам легше буде досягати успіхів на складному і цікавому шляху, який називається життям.                

 

 

 

 

ТЕМА: ПРОСТІ ПРАВИЛА ЕТИКЕТУ     МЕТА ЗАХОДУ: Зясувати поняття ввічливості, виховання правил культурної поведінки; прищеплювати бажання удосконалюватися, жити в культур- ному середовищі   ОБЛАДНАННЯ: Малюнки на тему порушення правил етикету Навчальний інвентар, костюми  

ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Постановка мети – актуалізації проблеми етикету в суспільстві.

 

         

ПИТАННЯ:

 

  1. Як ви думаєте, чи повинна кожна людина додержувати загальних правил поведінки?

  2. Навіщо вони потрібні.

  3. З якими загальними правилами ви вже знайомі?

  4. Які свої правила ви зможете додати? (обгрунтувати)

 

ІІІ. Мова вчителя.

 

 

ПИТАННЯ:

 

 

    Правила, що визначають поведінку людини в повсякденному житті й спілкуванні з людьми, назвали етикетом. Це прості але дуже потрібні правила, Це свого роду угода між людьми: що є правильним, а що неправильним в їх поведінці. Багато правил етикету виникло ще в глибокій давнині, їх людство пронесло через століття. Вони перетворилися на добрі традиції, яких вихована людина дотримує завжди.       Що вам нагадує таке? «Слухай більше, говори менше», «Пообіцяв щось зробити – зроби», «Не можеш – не обіцяй», «Хоча не багатий, а гостеві радий», «Поважаючи людину, поважаєш себе». Відповіді учнів на запитання (приводять приклади з життя, доповнюють свої прислівя).   ІУ. Розгляд малюнків, де зображені ситуації з життя, а саме порушення.  
  1. Малюнок «Бійка хлопців – сміх дівчат».

Питання: А як в такій ситуації себе поводите ви? Чому? (2-3 учня аналізують проблему)
  1. Малюнок: «Розбита ваза».

 

Питання: В класі все добре, всі готові до уроку, але вчителька здивувалась, як побачила розбиту на її столі вазу. Які дії повинні бути зроблені учнями? В який саме час: до уроку, на уроці або після уроку? Чому, обгрунтуйте. (5-6 учнів ангалізують проблему).  
  1. Малюнок «Привітання».

 

У. Мудрі правила доброго тону.

(Записані в книзі польської письменниці Аліни Гольдникової «Хороші манери в малюнках і прикладах»).

 

Питання: На малюнку зображені дві вчительки вони розмовляють між собою. Поруч з ними проходить хлопець і вітається репликою «Добрий день, Наталія Петрівна!» В чому помилка? До чого може привести така ситуація? (3-4 учня аналізують проблему).        
  • Не соромся того, що в тебе є голова і не прагни втягувати її в плечі. Пошкодуй свою шию – адже вона відчуває тоді себе зовсім непотрібною.

 

  • Не задирай голову вгору – невже ти так сильно турбуєшся, що тебе хто-небудь не помітить?

  • Обличчя не повинне бути екраном на якому безперервно прокручується фільм про твоє життя. Спокійний привітний вираз обличчя – ось краще зі всього, що ти можеш придумати...

 

  • Використання рук як показників напряму вже давно вийшло з моди.

 

 

 

  • Не забувай стригти нігті і памятай – у тебе їх двадцять.

 

  • Немає на землі кращого запаху, ніж запах чистоти.

 

  ПИТАННЯ:
      • Яке правило запамяталось швидче? Чому? Чи «побачили» ви себе зараз?
      • Ваш висновок...

 

УІ. Кумедні ситуації

 

1. Ситуація. «Похід по магазинах.»

 

 

ПИТАННЯ:

          В клас входять переодягнені в бабусю та онука учні. У бабусі 4 валізи з їжою та новим одягом для онука. Реплика онука: «Ура! Бабуся отримала пенсію і стільки всього придбала...» (перераховує - все для нього). Питання: Чи є кумедність в цій ситуації? Чому? А яким ти бачиш себе в подібній історії? (учні аналізують). 2. Ситуація. (З вірша С.Михалкова)   Шел трамвай десятый номер. По бульварному кольцу В нем сидело и стояло Сто пятнадцать человек Люди входят и выходят, Продвигаются вперед, Пионеру Николаю Ехать очень хорошо. Он сидит на лучшем месте Возле самого окна. У него коньки под мышкой Он собрался на каток Вдруг на пятой остановке, Опираясь на клюку, Бабка дряхлая влезает В переполненный вагон Люди входят и выходят, Продвигаются вперед Николай сидит, скучает... Бабка рядышком стоит. Вот вагон остановился Возле самого катка, И из этого вагона Вылезает пионер, На свободное местечко Захотелось бабке сесть, Оглянуться не успела. Место занято другим. Пионеру Валентину Ехать очень хорошо Он сидит на лучшем месте, Возвращается с катка…    
  • Хто такі піонери?

  • У чому кумедність ситуації?

 

УП. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ УЧНІВ.

     
  • Чому, коли входим у підїзд, двері якого на пружині, закриваючі, треба притримати рукою?
  • Чому не можна їсти морозиво або тістечко в транспорті.

  • Чому не можна сидіти у вагоні, поклавши ногу на ногу?

  • Чому треба закривати рот рукою, коли чхаєш або кашляєш?

  • Чому не можна жартувати над фізичними недоліками інших?

 

 

УШ. Гра «Хвости»

 

        Вихователь читає речення, а учні за бажанням намагаються закінчити його виказавши правила етикету?
  • Коли вчитель входить у клас, учні ....(встають)

  • Коли хтось з учнів входить в клас, він ....(вітається).

  • Коли звучить запрошення до столу, то хлопчики ... (пропускають дівчат уперед, відсовують стільці, звільняючи їм місце, а потім, коли дівчата підходять до столу, присувають стільці).

  • За столом треба сидіти... (прямо, не спиратися ліктем, лікті на стіл не класти).

  • Якщо розмішуєш ложичкою цукор у чашці, ложка має ... (не стукати об край чашки).

 

ІХ. ВИСНОВОК ЗАХОДУ

(підводять вихователь та учні)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Правила доброї поведінки, уміння спілкуватися з людьми, визначати характер незнайомого співбесідника або внутрішні емоції своїх друзів треба вчитися з дитинства.   Володіючи такими знаннями, вам легше буде досягати успіхів на складному і цікавому шляху, який називається життям.                                                

                               

 
оценить статью
оценить статью
  • Currently 0.00/5
 
разделы блогов
Разделы
 
Другие статьи