Посвята у читачі першокласників

ПОСВЯТА  В  ЧИТАЧІ  ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Мета: прийняти учнів 1-го класу до лав читачів шкільної бібліотеки; розкрити значення книги в житті людини; викликати інтерес до читання; показати цінність бібліотеки; виховувати бережне ставлення та любов до книги.

Обладнання:  Написи в залі:

Скажи мені ,що ти читаєш ,і я скажу тобі, хто ти.

Сторінки книжок завітних всіх нас доброму навчать -працювати і учитись,і Вітчизну шанувать.  

  Дійові особи : Зайчик,Незнайко, Королева Книга, Баба Яга, Дюймовочка, Дві Книжки, Хлопчик Гриша, Лікар Айболить, Червона Шапочка, Буратино, Мальвина.

Хід свята :

( Лунає пісня про бібліотеку )

Вступне слово бібліотекаря.                                                                                                     Дорогі діти! Сьогодні у нас свято «Посвята в читачі». Книги — вірні, мудрі друзі. Вони поведуть вас у дивний і прекрасний світ, розповідатимуть про землю, космос, про життя дітей у нашій країні та за її межами, познайомлять з чудовими людьми. Як читачі, ви самі станете розумнішими, добрішими, сильнішими. Книга — чудовий дивовижний витвір людського розуму. Вона стане для кожного із вас такою ж необхідною, як земля, як чисте небо над головою, як хліб. Книга - найбільше диво із усіх див світу!                 

 Зайчик : Добрий день, дорогі друзі! Я дуже радий зустрічі з Вами! Сьогодні ви станете читачами шкільної  бібліотеки. Для вас відкриваються двері у чудовий світ "Книжкового королівства".      

 Коли умієш сам читати -     

 не треба мамі докучати,

До бабусі теж не треба йти:

"Ну, почитай, мовляв, хоч ти!"

Сестру просити теж не треба,

Щоб прочитала щось для тебе,

Ані благати, ні чекать,

А просто взяти й почитать.

( Лунає  мелодія пісні про Буратино . Вбігає Буратино )

 

Буратино : Вчитися не хочу й книжки читати,

                    Краще розважатися, веселитись, гратись!

Добрий день, діти ! А що тут відбувається ?

Зайчик : Урочисто приймаємо першокласників у читачі !

( Входить сумна Мальвина )

Зайчик : О, Мальвино ! А чому ти така зажурена ?

Мальвина : Добрий день усім ! Але як мені не журитися, учні сьогодні святкують «Прощання з Букварем», а мій друже Буратино не знає жодної літери. ( Буратинові )Тобі не соромно ? Добре, якщо ти прийшов до школи, давай спробуємо вчитися. Почнемо з математики. Уяви, що в тебе у кишені 2 яблука. Одне хтось забрав. Скільки яблук залишилось ?

Буратино : Два,

Мальвина : Порахуй гарненько,
Буратино : Два, я ж никому не віддам яблуко, навіть через бійку,
Мальвина : Ах, Буратино, немає в тебе здібностей до математики, Давай краще вивчимо літери,
Буратино : Мальвино, для цього треба знайти чарівний золотий ключик від скриньки знань,Давай разом пошукаємо його, й потім подаруємо дітям, щоб вони дружили з книжками, читали їх, не те, що я,
Мальвина : Хто з книгою щиро дружить, тому вона вірно служить,
                     І в житті допомагає, уму-розуму навчає,
Ну добре, але ти обіцяєш, що будеш добре вчитися й станеш читачем нашої бібліотеки ?
Буратино : Обіцяю ! ( Убігають )
( Вбігає Незнайко ).   

3айчик. Здрастуй, Незнайко! Ти прийшов до нас на свято, щоб навчитися читати?

Незнайко : Добрий день, діти! Ви мене впізнали?

Зайчик. Так, звичайно! Ти - Незнайко, який не вміє читати!

Незнайко.Хто це вигадав про мене: «Не читав Незнайко книг!»Я читаю їх щоденно, «проковтнуть» немало встиг.Без затримки, без зупинки продивився всі книжки -Від картинки до картинки, ну а потім - навпаки!                                                                             3айчик. То ти книжки не читаєш, а лиш сторінки гортаєш?

 Незнайко.Та читаю я,читаю! І тому багато знаю.Ви переконайтесь, діти, знаю я усе на світі.Знаю: нас стрижуть в лікарні, а лікують в перукарні.А книжки беруть в аптеці, ліки- у бібліотеці. 

Зайчик.Сумніваюсь я однак.. .Може це не зовсім так?Діти, ' давайте допоможемо Незнайці.Може діти вчаться в (школі),А комбайн працює в (полі),А лікуються в (лікарні),А стрижуться в (перукарні),Ліки всі

беруть в ( аптеці)    А    книжки в (бібліотеці).                                                                                                                           Незнайко. Ой, як набридло вчитися, ці книжки набридли, оцей

портфель важкий. Набридло! У школі кажуть: «Учись», вдома «Читай».

Скільки можна ? Я люблю пограти у комп'ютерні ігри, телєк ось подивиться.

(Вмикає пультом телевізор. На сцені з'являється телевізор з ведучою телебачення).

Ведуча програми. А тепер наша програма пропонує вікторину.

Незнайко. Ух ти! Вікторина! Люблю!

Ведуча програми . Де познайомився Пан Коцький із Лисою?

Незнайко (.знизує плечима). У компі В Контактах.

Ведуча програми. Де знаходиться смерть Кощія?

Незнайко {міркує). У комп'ютері на сайті Кощія.

Ведуча програми . Назвіть спекотне місце народження Колобка.

Незнайко (думає). Програма «Майстер -шеф». О, який я розумний! Я все знаю! (Пультом вимикає телевізор).

Зайчик. Незнайко, ми вже побачили, який ти «розумний».Ти, мабуть, не ходиш до бібліотеки і не читаєш книжки?

Незнайко.Бібліотека? А що це?

Зайчик. Бібліотека це—Королівство Книг.

А ті, хто книги в бібліотеці читає, називаються читачами. А яке ж Королівство без Королеви? Діти, ви хотіли б побачити Королеву Книгу? Діти. Так!

Незнайко й Зайчик. Тоді ми позвемо ії. ( Уходят).

/Під звуки ліричної мелодії заходит ь в зал Королева Книга /.

Королева Книга: Добрий день, мої маленькі друзі! Я, Королева Книга , рада вітати вас у своєму царстві. Сьогодні ви здійсните незабутню подорож у мої володіння, в книжкове царство, познайомитеся з його мешканцями.

Ви хочете стати читачами мого Королівства?

Діти. Так!

Королева Книга.Тоді вирушаємо в путь! А щоб не заблукати в моєму Королівстві, ви повинні назвати пароль, чарівні слова - відгадки до загадок. Але де ж вони ?                                                                                                                                                                        ( Вбігає Баба Яга )           

 Баба Яга .Я літала на метлі, пироги пекла в золі, По трубі кота ганяла та й загадочки я вкрала.

В гості до лішого ходила, в лісі їх і загубила. Не бувати вашому святові! Не дозволю, щоб ви стали читачами й все про мене довідались. Тільки б Червона Шапочка не знайшла ваші чарівні загадки. Я бачила, що вона поспішає до вас. Треба ії заплутати у лісі, щоб вона заблукала й на свято не попала. (Вибігає).                                  

 Королева Книга. Сподіваюсь, Баба Яга не встигне зашкодити Червоної Шапочці, адже ми ії дуже чекаємо. Правда ж , дітки?

Дюймовочка. ( Лунає мелодія пісні.  Дюймовочка співає ) :

                                              Дюймовочка.

Хочу я быть Дюймовочкой, чтоб ласточку спасти,

Хочу я быть счастливою, смеяться, петь, расти.

Хочу увидеть радугу, росинки лепестка,

Быть крошечной горошинкой, пить сладкий сок цветка.

Припев : Дюймовочка, Дюймовочка, ну как ты хороша,

                Заботливая девочка и добрая душа.

                Дюймовочка,  Дюймовочка, привет самой весны.

               - « Сестрица ты, Дюймовочка», - кричат тебе цветы.

Хочу я быть Дюймовочкой, жить в сказочной стране,

Чтоб принц из замка белого в саду пел песни мне.

Прекрасный Эльф чтоб встретился и в танце закружил,   

Красивый, яркий, радостный, мне сказку подарил.

Дюймовочка.  Як же я довго спала! А які чудові сни я бачила! (Оглядається навкруги). О, як тут багато дітей! Цікаво, а чи знають вони, хто я?.

(Звертається до дітей). Я була така маленька, зростом всього з дюйм. Тому й назвали мене ...

Діти. Дюймовочка!

Дюймовочка. Знаю, знаю, сьогодні у вас свято - урочисті посвята у читачі.

( За сценою стогін. Входять, шкутильгаючи, дві Книжки).

Дюймовочка. Ой, що це таке?

Королева Книга. Що трапилось, книжечки? Хто вас образив?                    

Перша книжка. Ми втікли від хлопчика Гриши, який нас зовсім не беріг.

Друга книжка.У Петренка Гриші книги найбрудніші.

Всі вони патлаті. Порвані. Горбаті.

Ну.немає в них лиця:

Без початку. Без кінця.

Палітурки як ганчірки.

Ті книжки ридають гірко.

Бився Гришка з хлопчаками,

Він розмахував книжками.

Дав Мишку по голові -

Замість книжки стало дві                                                                                    

Перша книжка.

Ми у нього не в пошані.

Звідкіля це на мені                                                                                             

 Плями сині та масні?

Подивися, от сторінка:

Намальована хатинка,

Під хатинкою маля,

І написано: „ Це я”.

А за дві сторінки далі -  різні звірі небувалі:       

сині, жовті, та рябі, що не снилися тобі.

Люди кажуть: - Ой, чия ти!?

Як тебе тепер читати?

Скільки ми читали книг,

А не бачили таких!

( Вбігає Хлопчик Гриша). А, ось ви де, книжечки мої дорогоцінні. Я вас шукаю скрізь, а ви тут. Я ж нічого поганого не зробив, тільки вдарив вами кілька разів свого сусіда по парті та вчора забув вас у дворі. А вночі пішов дощ. Ранком я пішов вас шукати, а ви ось де!

Книжки. Королево Книга! Ми не хочемо повертатися до цього хлопчика Гриши ! Заберіть нас до себе у бібліотеку!

Королева Книга. Добре, добре, не хвилюйтеся! Але спочатку вам треба підлікуватися.

Дюймовочка. Я знаю, хто вас врятує.

Він звірят усіх лікує,       

від хвороб різних рятує       

І зайчат, і мавпенят,бегемотів, тигренят.

Вилікує він за мить  все, що в звірів так болить Наш добрий ...

Діти: Лікар Айболить!

(Входить Лікар Айболить).

Лікар Айболить: Чи мені почулось, чи дійсно мене хтось кличе! Агов! Я тут! Кому потрібна моя допомога?

Є в новому домі двері заповітні,

Ще не всім відомі , та до всіх привітні.

Хто навчитись хоче книжки лікувати,

Приходить, будь ласка, будемо навчати.

Королева Книга. Забирайте, Лікарю, книжечки у лікарню, а хлопчик Гриша нехай прочитає і запам’ятає правила поводження з книгою.

( Лікар Айболить та Книжечки уходять ).

Хлопчик Гриша. ( читає і коментує )

1.    Беріть книги чистими руками. ( А я їх ніколи не мию).

2.    Не перегинайте книжки, від цього випадають сторінки. ( А ви теж перегинаєте книжки, як і я ?)

3.    Не кладіть в книжку олівців та інших предметів, від цього вона рветься.

( Ніколи б не подумав).

4.    Не загинайте сторінки, користуйтесь закладинками. ( А в мене їх немає).

5.    Не читайте книги під час їди. ( А коли ж ? )

6.    Щоб книга чи підручник довше служили вам, обгорніть їх. ( У мене жодна книга не обгорнута).

Королева Книга. Чи запам’ятали ці правила, діти ? А ти, Гриша ?

Хлопчик Гриша. Я все зрозумів, обов’язково виправлюсь. Можна я побіжу в Книжчину лікарню й допоможу Лікарю Айболиту? ( Убігає).

( Вбігає Червона Шапочка).

Червона Шапочка. Рятуйте! Я насилу втікла від Баби Яги. Йшла я лісом до своєї бабусі і знайшла кимось загублені загадки та ще чиїсь -то речі. Допоможіть мені повернути їх в казки.

(Червона Шапочка виймає з кошика предмети:

золоте яєчко — « Курочка — ряба»;

горошину — «Принцеса на горошині»,« Котигорошко»;

рукавичку - «Рукавичка»;

стріла — « Царівна — жаба»;

тісто - « Колобок».)

(Діти називають, з якої казки ці речі).

Королева Книга. Дякую тобі, Червона Шапочка, що ти знайшла загадки. Тепер Баба Яга не зможе помішати нашому святові . Зараз Червона Шапочка загадає вам загадки і ви, відгадуючи, отримаєте пароль до мого Королівства .

( Діти відгадують загадки.)

Червона Шапочка.

-    Не думає, не гадає, а інших навчає.

-    Дуже я потрібна всім —і дорослим, і малим,

Всіх я розуму учу, а сама завжди мовчу.

-    Не кущ, а з листочками, не сорочка, а зшита, не людина, а розмовляє.

-    Бачити — не бачить, чути — не чує, мовчки говорить, дуже мудрує.

Королева Книга. Вірно, це - книга. Ось ми з вами й отримали пароль й відкрили моє Королівство. Діти, давайте пообіцяємо, що будемо берегти книги! Зараз я хочу вручити вам вашу найпершу книгу з нашої бібліотеки.                      ( Вручає учням книги ).    

Буратино : Ми знайшли-таки чарівного золотого ключика від скриньки знань!

Мальвина : І хочемо подарувати його найкращому читачеві. ( Дарують )                                                                                        Зайчик. Вітаємо вас, діти, із вступом у сім’ю читачів!

Незнайко. Бажаємо вам прочитати найкращі книги!

Дюймовочка. Багато хорошого з них узяти для себе !

Дві Книжки. Порозумнішати і ніколи не розлучатися з книгами !

Червона Шапочка. Ми прощаємось із вами !

Королева Книга. Ви частіше до нас ходіть !

Лікар Айболить. Просим, чистими руками наші книжечки беріть !

Баба Яга. Сторінок не загинайте !

Хлопчик Гриша. Олівців не закладайте !

Всі разом. Просим, книги бережіть !

( Пісня на музику « Крылатые качели» )

                                             Читайте!

В кожній хаті, в кожнім домі, чи у місті, чи в селі

Книги, змалку всім знайомі, є на кожному столі.

І дівчата, і хлоп'ята читачами хочуть стать,

Лиш навчились розмовляти, просять книжку почитать.

Приспів : Читайте книжки різні

                  Та здійснюйте політ,

                   Добро творить і мрійте,

                   І відкривайте світ !

Книжки дружать з детворою, полюби їх у житті –

І улюблені герої будуть друзями в путі.

Книжка вчить, як треба жити, працьовитими рости,

Як свій рідний край любити і Вітчизну берегти!

Заключне слово бІбліотекаря.

 

Нравится