Зелена Тетяна Василівна
Учитель

 
28.03.2012



Оздоблення вишитого виробу. 5 клас

ТЕМА: Оздоблення вишитого виробу.

            Догляд за вишитими виробами.

Мета уроку:

Ø ознайомити учнів з правилами догляду за вишитими виробами, формувати навички та уміння оздоблювати краї вишитого виробу;

Ø розвивати уяву, образне мислення, окомір;

Ø виховувати уважність і охайність при вишиванні, шанобливе ставлення до традицій та ремесел українського народу.

Обладнання: зразки вишитих виробів, картки-завдання, картки-інструкції, 

           комп'ютерна презентація, музичне оформлення.

Тип уроку: формування умінь та навичок учнів.

 

Х І Д    У Р О К У

                                                                      Епіграф: « Людині треба, щоб її робота

                                                                                        залишалась після неї жити»

                                                                                                                /Ю. Яновський/

І. Організаційний момент.

Вчитель: Ви почули всі дзвінок?

                 Він покликав на урок.

                  Щоб урок пройшов не марно,

                  Треба сісти зручно, гарно.

-         організація робочого місця

Гра «Розшифруй»:

-         Знайдіть зашифровані інструменти й матеріали для вишивання (І варіант);

-         Знайдіть зашифровані якості, які притаманні людині, що вишиває ( ІІ вар)

Н

А

К

Л

О

Г

И

Т

К

И

Н

А

Ь

К

И

П

Р

П

Л

А

К

С

А

Е

И

М

Е

Т

Р

Р

П

Ш

К

О

Т

С

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

     На попередніх уроках ви вишивали серветки, але зверніть увагу на краї вашої серветки. Подивіться на свої вишивки, а потім на вишивки-зразки.

-         Чим вони відрізняються?

-         Чого не вистачає на вашій серветці, щоб уже  її можна було подарувати чи прикрасити нею свою кімнату?

Правильно:  не закінчена, не оздоблена, не приваблива. Кожна вишита річ потребує відповідного оформлення. Отже, ми повинні оздобити краї ваших вишивок.

-         Так чим ми з вами будемо займатися сьогодні на уроці?

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

-         Я загадую вам загадку, а ви повинні відшукати графічне зображення шва-відповіді.

1.     Шов тоненький як пунктир,                      2. Вишивати можна ним

Вишивала я на шовку.                                    Стебла квітів і рослин.

Шов цей, як ручай із гір,                                І красивий він такий,

Зветься він – «вперед голку».                      Ну а зветься – «стебловий».

2.     Для розпилювання дров,

Часто їх кладуть на козли.

Є на них же схожий шовє

І тому він зветься –«козлик».

 

ІV. Робота над новим матеріалом

Робота з карточками-інструкціями:

-         Виконання торочок, закріплених швом «косий хрестик»;

-         Вимоги, щодо виконання торочок.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Бесіда «Догляд за вишитими виробами»:

У процесі вишивання вироби брудняться, мають неохайний вигляд. Тому їх періодично потрібно прати і прасувати:

·        Для прання вишитих виробів спочатку готують теплий розчин прального засобу. Ні в якому разі не можна використовувати для кольорових вишивок пральні засоби з вибілювачем.

·        Прати слід обережно, терти легенько лише ті місця, де немає вишивки. Випрані вироби одразу опускають у чисту теплу воду, полощуть і злегка віджимають.

·        Потім струшують і кладуть у холодну воду з оцтом ( 1 чайна ложка оцту на склянку води) у розправленому вигляді.

·        Якщо при пранні  колір води змінився, то полоскати до тих пір, поки вода не буде прозорою.

·        Не рекомендується  тримати вологі речі спресованими, особливо після першого прання.

·        Сушити у розправленому вигляді з виворітного боку.

·        Прасують вишиті вироби вогкими з виворітного боку. Під вишивку підкласти м’яку тканину білого кольору.

·        Праску рухають уздовж ниток тканини, щоб тканина з вишивкою не деформувалася.

Якщо дотримуватися цих рекомендацій, то вишиті вироби будуть мати привабливий вигляд довгий час.

V. Формування умінь та навичок учнів.

Практична частина уроку

1. Вступний інструктаж

Гра  «Закінчи речення»:

·        Забороняється підносити голку та ножиці….(до очей);

·        Голки і шпильки зберігати у… (спеціальній коробці або подушечці);

·        Забороняється залишати…( голку без нитки);

·        Забороняється вколювати голку… (в робочий одяг);

·        Вишивати треба … (вимитими, чистими) руками;

·        Вишивку слід тримати на відстані …(25 – 30 см ) від очей;

·        Щоб не втомлювались очі, через кожні 40 хв роботи необхідно робити … 

      ( перерву на 10-15хв)

2.     Поточний інструктаж.

-  Пояснення учителя послідовності виконання торочок, закріплених швом
хрестик.

 

- Демонстрація слайду.

 

 

 

 

 

 

 

·        Учні самостійно виконують практичну роботу.

·        Учитель контролює виконання, звертає увагу на недоліки, інструктує, як їх виправити,  проводить поточний інструктаж з правил ТБ.

·        Здійснюється самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

Фізкультхвилинка

3. Заключний інструктаж

·        Висновки практичної роботи:

·        Демонстрація кращих робіт;

·        аналіз недоліків та шляхи їх усунення;

·        оцінювання виконання завдань практичної роботи.

 

VІ. Осмислення учнями вивченого матеріалу

Гра « Лови помилку»

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку

-         ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТЕСТ ( учням пропонується, із яким кольором у них асоціюється перебування на сьогоднішньому уроці):

 
 

Червоний – настрій, захоплення;

Жовтий   приємний;

Оранжевий – радісний;                  

Зелений – спокійний;

Фіолетовий – стурбований, збентежений;

Чорний – тужливий, зневірений у силах

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

-         РЕФЛЕКСІЯ

*    Про що ви дізналися на уроці?

*    Чого нового навчилися?

*    Де знадобляться знання та вміння, отримані на сьогоднішньому уроці?

-         Оцінювання діяльності учнів на уроці.

VІІІ. Домашнє завдання

ІХ. Прибирання робочого місця

 
 
оценить статью
оценить статью
  • Currently 1.00/5
 
 
Другие статьи