22.12.2012



Олімпіадні завдання з української мови, 4 клас


 

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Кіровської міської ради

 

 

 

 

 

 

Олімпіадні завдання

Українська мова

 

 

Підготувала мобільна група

вчителів початкової школи під керівництвом 

Червоної О.В.

 

                            

 

 

 

 

 

 

2012

 

Олімпіада як один із видів змагань набули великого значення у нашому місті.

Щороку проводяться олімпіади у старших та початкових класах різного рівня: шкільні, міські, обласні.

Вони охоплюють половину учнів, які з бажанням приймають участь у змаганнях, намагаючись перемогти. Більшості учням виноситься подяка, нагорода за творче досягнення, перемоги.

Підготовка до олімпіад здійснюється протягом навчального року, іноді школярам пропонується самим створити, скласти нестандартні завдання для учнів їхнього віку.

Олімпіади в початковій школі – засіб виховання сумлінного ставлення дітей до навчання; одна з форм позакласної роботи, яка створює умови для вияву обдарованих дітей, посилює зв’язки сім’ї і школи.

Олімпіади подобаються, зацікавлюють і дітей, і батьків.

Вчителю допомагають спланувати завдання пошукові, оригінальні, бо це є підсумок набутих знань, умінь і навичок.

 


Олімпіада 2

з української мови, 4 клас

 

1. Закінчити текст за поданим початком :

Рибалка

Тимко та Данилко вирішили порибалити. Накопали черв'яків, узяли вудки та відерце. За ними ще ув'язався сусідський кіт Васько.

 

2. Переклади текст з російської мови на українську мову.

Осеннее солнце позолотило листья на деревьях. Разукрасило их в желтые и красные цвета. В воздухе летает серебряная паутина. Давно не слышно птичьего пения.

 

3. Доберіть порівняння:

Хитрий, як ...                                Колючий, як...

Голодний, як ...                               Здоровий,  як ...

Впертий, як ...                              Балакучий, як

 

4. Пояснити вислови :

Взяти себе в руки -

Крутитися, як білка в колесі -

Вилетіло з голови -

Не вірити своїм очам -                   

 

5. Із слова ВОДОГРАЙ утворити якомога більше слів .

 

6 . Скласти і записати з поданих слів прислів’я :

Заєць, пенька, і, полохливий боїться.

Діла, для, всякого, знання, потрібні.

Правда, ніж, гірка, солодка, краще, брехня .

Як, радіє, зеленіє, нива, хлібороб.

 

7. Зробити звуковий запис слів:

Горщик , умивається, малювання


Олімпіада 3

з української мови, 4 клас

 

1. Спиши речення. Постав слова, що у дужках, у потрібній формі.

Земля оповита (тиша). Живемо з (надія) на краще. Туристи йшли вузькою (стежка). Гостей в Україні зустрічають з (хліб) і (сіль).

 

2. Знайди у ланцюжку слова.

Четвересень, температурадіолень, ліворучернеткаструлясен.

 

3. Замініть вислови словами, які відповідають на пишання ЯК?


крапля у морі

день за днем

як сніг на голову

в одну хвилину

всією душею

як зіницю ока

як по маслу

як вдома

на швидку руку

битий час


4. Повторіть речення, замінюючи в ньому кожного разу тільки одне слово
(3-4 речення).

Високо у небі в'ються жайворонки.

5. Поміняйте частини прислів’їв  так, щоб вони набули змісту.

У книзі шукайте не букви, а дзеркало життя.

Книжка - коли її читають.

Книжка - не пряник, а думки.

Книжка корисна, дітей до себе манить.

6. Прочитай текст. Випиши з нього дієслова в три колонки за часами.

М'якою запашною хвоєю, сухим лісовим мохом, вистелив, вимостив зимове лігвисько ведмідь. Старанно і вміло готує він своє житло. А ранньої зими заляже у барлозі і спатиме аж до весни.

7. За допомогою суфіксів утвори й запиши слова з новим значенням від наданих.

Став, книга, жито, хмара, риба, молоко.

8. Запиши слова, вставивши пропущені букви; добери до них перевірні.

модо... ба

ні... ті -

ст…лився-

гр...чаний-

про... ба –

в…рховина -

к…слиця-

9. Записати слова.   В дужках позначити кількість звуків, кількість букв.

Льон, день, дзень, щука, Поля, явір, джміль, Василько, щавель.

Олімпіада 1

з української  мови, 4 клас

 

1.  До сполучення слів, вжитих у  переносному значенні, доберіть сполучення слів у прямому значенні

Золота осінь        -    …  ..

Вередливий вітер -… …

Ліс дрімає - …   …

Сонна пустеля - …  …

Біла тиша - …  …

Розмова кольорів - … …

 

2.  Зробити звуко - буквений аналіз слова.

Сміється

 

3.  Переробіть речення, щоб воно стало:

а) питальним;

б)спонукальним.

Ми залюбки вивчаємо українську мову.

 

4.  Вставити пропущені букви , знаки

Во... єднання,     під'їж...ати,     ...   асливий,     шіс.надцять,     облич..., ...фотографувати, Батьк...вщ...на, ро...дорі...я, бага...во, (до) побаче...я, (що) тижня. Підкреслене слово розібрати за будовою.

 

5.  Скласти лінгвістичну казку про велику букву за початком

Жила-була маленька буква. Її зовсім ніхто не хотів помічати. Ось вона вирішила все виправити.. - .

 
оценить статью
оценить статью
  • Currently 1.00/5
 
 
Другие статьи