Літературна скринька (ІІ мол.гр.)

Літературна скринька (ІІ мол.гр.)

Тема:  «Фіалка і бджілка».

Мета: ознайомлювати з творами Сухомлинського, вчити на елементарному

рівні оцінювати поведінку персонажів. Розвивати вміння слухати

твори різних жанрів. Виховувати чуйність, доброту.

Матеріал: бджілка, запис звуків бджіл, зображення вулика, мед

 

Хід заняття

  1. Бесіда ро пору року Осінь.
  • Діти, яка зараз пора року?
  • Яка сьгодні погода? (Похмура, сонячна туманна, дощова…)
  • Що стається з природою восени? 
  • Що роблять птахи восени, жучки, павучки?(Чути шум бджоли)
  1. Сюрпризний момент. (поява бджілки).
  2. Розповідь про бджілку.

Бджола дуже працьовита. Цілий день вона літає з квітки на квітку, збираючи нектар з них, несе його у вулик (показати і розказати що таке вулик -  будиночки для бджіл). І уже у вулику з нектару бджілки утворюють цілющий, чудовий мед.

Вихователь: Дітки, ви коштували мед? Який він на смак? Може ви знаєте який буває мед? (з акації, липовий, квітковий, гречаний). Чим корисний мед? Де використовують мед? (у  випічці,  в виготовленні цукерок, п’ють чай або молоко з медом). Бджоли дуже корисні комахи, їх оберігають, розводять, адже крім того, що вони виробляють мед, бджоли ще й лікарі. А ще в народі кажуть про роботящу  людину, що вона працьовита, мов бджола.

  1. Розгляд бджоли.

Вихователь. Давайте розглянемо бджолу і розкажемо, що ми знаємо.( питання про зовнішній вигляд бджоли). Як називається хатинка бджілок?

  1. Читання казки В. О. Сухомлинського. «Бджола і фіалка».

ФІАЛКА І БДЖІЛКА

Подружили бджілка і фіалка. Фіалка в полі дивилась на світ своїм радісним фіолетовим оком. А бджілка жила у вулику. Багато разів на день прилітала бджілка до фіалки — брала пилок і нектар. Раділа фіалка своїй подрузі.
Та ось прилетіла бджілка, дивиться, а фіалка закрила свою квітку, схилила журливо голівку.
— Чому це ти, фіалко, зажурилася, чому квітку свою закрила? — питає бджілка.
— Ой, лети, бджілко, додому, бо негода наближається. Буде великий дощ.
Прилетіла бджілка додому. І справді, пішов дощ. 

  1. Бесідо за змістом казки.

ПЗ:

  • Про кого казка?
  • Де жила бджілка?
  • Як називається ківтка, з якою подружилася бджілка?
  • Ким були бджілка з фіалкою (подружками).
  • Чому фіалка зажурилася? Що сказала бджілці?
  1. Куштування меду. (За те, що ви, дітки, так гарно працювали на занятті бджілка вам приготувала сюрприз – мед.)
  2. 8. Підсумок заняття.

Вихователь: Діти, вам сподобалась наша сьогоднішнє заняття? Що вам найбільше сподобалось?

 

 

 

Нравится