Корекційно-розвиваюче заняття психолога з розвитку пізнавальних процесів у дошкільників

 

Мета: розвиток пізнавальних процесів - уваги, мислення, пам'яті, сприймання; дрібної моторики рук; навичок спілкування.

 

Хід заняття

Привітання

Діти сидять у колі. Психолог вітається, і говорить, що для кожної дитини має подарунок. Але, щоб отримати його, дитина повинна відгадати, що це. Далі психолог засобами пантоміми зображує якийсь предмет і дарує його дитині.(ручка, машинка, лялька, книжечка, кульки тощо)

Дихальна вправа

«Що заховане?»

Психолог пропонує дітям подути на заховану картинку(для кожної дитини окрема картинка з різними зображеннями).

Спочатку дуємо одним плавним струменем повітря, потім двома, трьома  різкими видихами, потім знову одним плавним струменем. Потім дитина розповідає, яке зображення сховалося за завісою.

 

Психогімнастика

Психолог показує на обличчі емоцію, учні повторюють (можна з використанням дзеркала).

- надути щоки - ми образилися

- насупити брови - ми розсердилися

- широко відкрити оч - ми злякалися

- підняти брови-ми здивувалися

- моргнути одним оком-ми грайливі

- широко посміхнутися-ми веселі

Пальчикові вправи

«Шнурівка»

Дітям пропонується зашнурувати  шнурівку(індивідуально для кожної дитини)

«Торт»

Тісто ручками помнемо, (стискаємо-разтискаємо пальчики)

 Солодкий тортик спечемо. (Наче мнем тісто)

 Сеpединку змажемо джемом, (кpугові рухи долоньками по столу)

А верхівку – солодким кpемом (кругові рухи долоньками один об одного)

 І кокосовою стружкою

 Ми присиплемо торт трошки (сиплемо “стружку” пальчиками обох рук)

 А потім заваpимо чай –

 В гості одного запрошуй! (Одна рука зачіпає іншу)

Вправа на розвиток міжпівкульної взаємодії

«Кулак-долоня»

Праву руку згинаємо в кулак, а ліва-розкрита долоня. По команді змінюємо положення рук. Чим швидше,тим краще.

Вправа «Знайди половинку»

Діти отримують половинки сірникових коробочок з різними орнаментами.

Завдання: помінятися таким чином,щоб у кожної дитини було по 2 коробочки з однаковим орнаментом.

      Необхідно

 

Вправа «Склади ціле з частин»

На столі у хаотичному порядку розкладені розрізані картинки. Психолог називає кожній дитині картинку, частини якої вона повинна знайти і скласти.

      Вправа на розвиток дрібної моторики рук «Доріжки»

Психолог запитує в дітей, яких вони знають тварин і що ці тварини їдять. Потім роздає їм олівчики і пропонує допомогти тваринкам пройти поласувати приготованими для них харчами.

Вправа «Напрямок»

Психолог пропонує дітям згадати і показати, де в них права ручка, права ніжка, праве вушко(аналогічно ліве). Потім діти отримують нижче подані бланки і визначають напрямок руху, розфарбовують потрібну стрілочку. Психолог допомагає.

 Вправа «Поміркуй і домалюй»

Для цієї вправи краще використовувати пальчикові фарби. Психолог звертає увагу дітей на послідовність кольорів і пропонує її продовжити.

 

Релаксація

«Сонячний зайчик»

Психолог: «Сядьте зручно,закрийте очі і уявіть, що до нас у вікно зазирнув сонячний зайчик. Він торкнувся до вашого носика (діти торкаються своїх носиків), погладив щічки (діти гладять свої щічки), легенько посмикав за вушка (учні виконують), погладив вас по голівці (діти гладять собі голівку), спустився з ваших плечиків до пальчиків (діти гладять руку від плеча до пальчиків, спочатку одну, потім іншу), погладив ваш животик (учні виконують). Але набігла хмаринка. Сонячний зайчик помахав вам, посміхнувся і вислизнув через вікно. Розкривайте очі, посміхніться сонячному зайчику і один одному».

 

Нравится