Конспект показового заняття з національно - патріотичного виховання для дітей II молодшої групи (4-й рік життя)


Тема: « Україна  - моя батьківщина»

Мета: - розширити знання дітей про Україну, державні та національні символи ;

-         продовжувати формувати в дітей вміння  бачити красу рідного краю за допомогою художніх творів, пейзажів, керамічних виробів, вишиванок;

-         сприяти формуванню почуття гордості за свою Батьківщину;

-         закріпити вміння дітей відповідати на запитання вихователя;

-         розвивати пам'ять, мислення, увагу, мовлення;

-         виховувати почуття доброти, гордості за свою державу, патріотизм, любов до Батьківщини.

Словник: Батьківщина, Україна, герб, прапор, керамічний посуд, АТО, карта.

Матеріал:

-         демонстраційний  -  карта України, прапор, герб, ляльки в національному одязі, ілюстрації казок, керамічні предмети, ІКТ.

-         роздавальний – кольорові долоньки, атрибути до гри « Склади картинку», прапорці.

Попередня робота: подорож в український куточок, розгляд державної та національної символіки, керамічних виробів, знайомство з  українськими казками, вивчення віршів, збір гостинців для захисників України, дидактичні ігри: « « Передай булаву», « Склади картинки», « Чого не стало».

 

 

 

Хід заняття:

Вихователь: Діти, я дуже люблю ці хвилини, коли ми збираємося усі разом. Подивіться, скільки сьогодні в нас гостей, давайте привітаємося з ними:

 

Доброго ранку, ліси і поля,

Доброго ранку, рідна земля,

Доброго ранку, друзі мої,

Щастя бажаю і вам і собі!

Вихователь: Діти, я запрошую вас у подорож, але перед цим спробуйте відгадати по якій країні ми будемо подорожувати.

У всьому світі кожен зна

Є Батьківщина одна,

І в нас вона єдина

Це славна …(Україна)

Вихователь: Так, Україна – це Батьківщина для всіх, хто живе на її території.

Вихователь: Діти, я запрошую вас на першу зупинку, сідайте на лави  і давайте переглянемо відеоролик про Україну.

Бесіда про Україну, нашу рідну країну.

-         В якій країні ми живемо?

-          Хто ми?

Вихователь: Ми дуже любимо Україну про неї складають пісні, вірші, легенди.

Ось послухайте Рому:

 

Україна – рідний край

Ти його не забувай

Це наша Україна –

Рідна Батьківщина.

 

Вихователь: Малята, я запрошую вас до слідкуючої зупинки. Бесіда в українському куточку.

-         Діти, де ми знаходимося з вами, як називається цей куточок?

-         Що знаходиться в українському куточку

Я пропоную розглянути державну символіку.

Діти, що це перед вами? (Прапор)

Давайте його розглянемо.

-         Які кольори в ньому поєднуються?

-         Що вони символізують?

Вихователь: Тепер давайте розглянемо тризуб  - це герб України.

-         Що він символізує?

Так це триєдність життя: батько, мати, дитина.

Діти сідають на лави

Вихователь: Ми з вами показали, що Україна – це наша Батьківщина. А ця зупинка буде називатися «Маленька Батьківщина». Вона починається з дитячого садочка, який відвідуємо, з вулиці на якій проживаємо.

-         А чи подобається вам у садочку?

-         Як він називається?

-         На якій вулиці він знаходиться?

Макарчик розповість про наш садочок:

Дитсадок – веселий дім,

Тут робота є усім,

Тут будують, тут майструють,

З пластиліну ліплять вовна

Дитсадок веселий дім

Вихователь: А це « маленька Батьківщина» - це ваша родина, сім’я.  

-         Чи любите ви свою родину?

Аня розповість про свою сім’ю:

Люблю тата, маму

Люблю свою родину,

Люблю я щиро

Нашу Україну.

 

Вихователь: Діти, я пропоную вам згадати місто в якому живемо, вулиці на якій кожен з вас проживає, для цього пропоную пограти в гру « Передай булаву» (Діти називають свою вулицю і передають булаву)

Отже вулиця на якій ви живете – це наша Україна.

Вихователь: Перед нами наступна зупинка

-         Як називається цей куточок?

Так це книжковий куточок.

-         Що в ньому знаходиться?

-         Про що можна прочитати в книгах?

Вихователь: Діти, ви любите українські народні казки? Подивіться

будь – ласка на екран і спробуйте відгадати назви казок.

Д/г « Хто казку знає – той відгадає».

Отже українські народні казки – це також наша Батьківщина – Україна.

Вихователь: Діти Україна славиться гарними людьми, прекрасними майстрами. Ми знайомилися з гончарством.

Перед вами керамічні вироби. Як вони називаються? (Діти називають – глечик, баранець, півник, горщик, куманець).

Давайте пограємо в гру: «Чого не стало?» (Діти запам’ятали предмети, закривають очі, вихователь приймає один предмет із предметів).

Чудесна палиці зараз вас перевтілить в українських майстрів. Ви підійдете до столів і складете картинки – вишиванки, віночка, соняшника з 4-6 частин, граючи в дидактичну гру « Склади картинку». Керамічні вироби вишиванки, всі символи -  це також наша Україна.

Вихователь: Слідуюча зупинка біля схеми – карти України.

Малята, наша Україна велика, миролюбива країна. Але на жаль в Україні йде війна. Багато хто з рідних дітей нашого садочка побували в АТО захищаючи нашу державу. Ми – маленькі українці бажаємо миру в нашій країні. Давайте прикрасимо нашими долоньками карту України, зробимо добру справу і відправимо її тим, хто захищає наші кордони.

Творча гра « Карта  - України» - діти блакитно – жовтими долоньками прикрашають карту.

До групової кімнати заходять волонтери, дарують дітям українські прапорці.

Батьки разом з дітьми передають дарунки бійцям АТО.

Підсумок: Діти, що ж згадаємо. Де ми з вами подорожували? Що бачили?

То ж скажіть нам наша Україна – це …(іграшки, вулиці, казки, міста)

Вихователь:

Діти любіть Україну

Від вас маленьких українців

Буде залежати майбутнє нашої Батьківщини.

Нравится