БЛОГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ ТА УЧНІВ

На початку ХХІ ст. у наше спілкування увійшло таке поняття, як блоґи.

Блоґ – це особиста сторінка в Інтернет-мережі, яку веде й оновлює користувач у зручний для нього час. Цей ресурс існує у віртуальному середовищі з 1998 р. й отримав велику популярність серед користувачів, тому що при його створенні і оновленні не потрібно спеціальних знань із комп’ютерних технологій і програмування. Блог, як один з видів дистанційного електронного навчання, став популярним в Україні лише в останні декілька років. І як спосіб спілкування учителя та учня має великі переваги. Насамперед, учителю                -   не потрібно роздруковувати велику кількість необхідної навчальної інформації.                                                                                                                            -  Заощаджуються час, матеріали та й кошти.                                                                 -  Не потрібно думати про місце для зберігання.                                                               -  Створення особистого блоґу – це справа десяти хвилин.  Як створити блог?
1. На платформі Blogger вводимо свою адресу електронної пошти та пароль.
2. Створюємо аккаунт в Google.
3. Вибираємо вподобаний шаблон.
4. Підбираємо назву для блогу.
5. Оформляємо дизайн. Блог готовий. Аналагічно можна створити блог і на іншій платформі, наприклад: Wordpress. сom. Створивши блоґ, ви стаєте адміністратором цієї сторінки і маєте право писати, редагувати та видаляти записи. Ваша сторінка може бути відкрита для читання та написання коментарів іншим користувачам або ж бути заблокованою для інших, крім тих, яким ви дали дозвіл. Коментарі можна зробити видимими для всіх або ж лише для власника блоґу.

Для вчителя блог – це можливість використовувати засоби мультимедіа в освітньому процесі, створювати матеріали для самостійної роботи учнів, працювати з електронними зошитами, ділитися важливою інформацією з батьками та учнями, проводити оn-line тестування з подальшою швидкою обробкою результатів, організовувати колективну роботу вихованців, узагальнювати і систематизувати власний досвід, брати участь в інтернет-проектах та ін.

Для учнів блог – це зразки виконання творчих завдань, участь у конкурсах, проектах, олімпіадах, додавання заміток, фотографій, творчих робіт, засіб зв'язку та спілкування з однокласниками з метою обговорення спільних справ, самоосвіта та ін.

Інформаційний простір безмежний. Вчитель повинен учнів спрямувати, яким шляхом піти, щоб дитина не “блукала”, а чітко “йшла” у пошуку необхідної інформації. Це можна забезпечити, даючи конкретні адреси сайтів, на яких викладена потрібна інформація, а також завдання.

         Створивши свій блог, я отримала можливість доступу до кожного учня, а учень набув доступу до навчального матеріалу, який він би не отримав через хворобу, або навіть через банальну неуважність на уроці.

У блозі розміщуються матеріали уроку (назва, презентаційний матеріал вивчення, завдання, тести). Учні можуть з ним ознайомитись для попередньої підготовки до уроку, для повторення матеріалу, під час підготовки до перевірочної роботи і т.ін.

    Блог використовують для розповсюдження навчальних матеріалів або посилань на них. Ці матеріали стають доступними для учнів, як в школі, так і вдома.

Відкритість навчального процесу забезпечує висвітлення на блозі вимог до навчальних досягнень учнів, календарно-тематичного планування та орієнтовних завдань самостійних, контрольних робіт.

Важливу навчальну, розвивальну та виховну функцію відіграє створення учнями тематичних блогів або розміщення своїх робіт на блозі вчителя. Педагогічний потенціал учнівських матеріалів криється в тому, що учні у процесі отримання й осмислення знань, їх трансформації та подальшої публікації своїх дописів навчаються конструювати знання.

Результативність впровадження досвіду  В результаті роботи блог поповнюється новими матеріалами, які можуть бути корисними для учнів та педагогів. Висвітлюються різні напрямки роботи.  Батьки учнів зможуть знайти також корисну інформацію для співпраці. За допомогою навчального блогу можна вести дискусії з учнями та батьками на будь-які теми.

За допомогою навчального блогу можна доповнювати викладений на уроці матеріал цікавими фактами, відео, якісними задачами, інтерактивними іграми, необхідними коментарями. За допомогою повідомлення в блозі можна дати довільне оголошення, анонс, нагадування, котре обов’язково буде прочитане,  а також за допомогою інтернет-блогу можна займатись з учнями додатково, готуючи їх до найрізноманітніших конкурсів, олімпіад та турнірів, розв’язувати задачі підвищеної трудності, а також олімпіадні завдання, звичайно за умови, якщо учні проявляють до нього інтерес.

   На етапі актуалізації опорних знань  та під вивчення нової теми можна використати відеофільми, які розміщені на блозі вчителя або ж є можливість їх пошуку на каналі You Tube. Перелік відео відповідно до тем, які вивчаються, розміщено на сторінці за посиланням. Переглядаючи відео, можна обрати певний фрагмент, зупинити відео, задати учням питання з теми. З  недоліків  відзначу,що  перегляд  фрагменту  слід  віднести до другої  половини  уроку ,  так  як  діти  під  час   перегляду  втрачають  концентрацію,  бурно  коментують  побачене ,починають  відчувати  себе, як  в кінотеатрі.

ВИКОРИСТАННЯ  ПРОГРАМИ PowerPointДЛЯ  СТВОРЕННЯ  СЛАЙДОВИХ  ПРЕЗЕНТАЦІЙ

   У своїй педагогічній діяльності  основною  програмою вважаю  Pover Point, яку  часто використовую  для  проведення уроків  і використовую власні розробки  презентацій. Подача матеріалу  в  даній  програмі є набагато ефективнішою, а найголовніше сприяє пізнавальному інтересу учнів.     Мультимедійна презентація служить не тільки для отримання знань, але і для їх контролю, закріплення, повторення, узагальнення, систематизації, отже успішно виконує дидактичні функції.. В своїй роботі я використовую презентації, і залучаю учнів до створення і використання презентацій, ілюстративного матеріалу, які залежать від потреб конкретного

уроку, рівня володіння різними програмами. Коли я почала використовувати мультимедійні технології, навчально – виховний процес відзначився такими перевагами:

- краще сприймався матеріал учнями;

- зростала їх зацікавленість (сучасного учня дуже важко чимось здивувати, тим більше зацікавити);

- відбувалася індивідуалізація навчання;

- розвиток творчих здібностей (залучення учнів до створення  проектів,

презентацій, ілюстративного матеріалу);

- використовувалися різні аудіовізуальні засоби (музика, графіка,анімація);

- забезпечуються умови для формування самооцінки учня та його самостійної роботи.

        В результаті проектної діяльності учні  самостійно або спільними зусиллями вирішують проблему, застосувуючи необхідні знання. Вибір тематики проектів у різних ситуаціях може бути різноманітною. Тема може стосуватися якогось теоретичного питання шкільної програми з метою поглиблення знань; частіше всього теми проектів відносяться до певного практичного питання, актуального для повсякденного життя, учні подорожують  містами України, а потім висвітлюють свої враження через проекти. Проектна  діяльність розвиває  самостійну  пошукову  діяльність,навчає  дітей  доносити  зібрану  інформацію  до  аудиторії. Під час виконання таких про­ектів учитель відіграє роль консультан­та, а всі завдання з планування, прове­дення та оформлення роботи школярі виконують самостійно. І завдяки такій формі навчання, учень з пасивного слухача перетвориться на активного учасника учбового процесу.

     Крім ресурсів Google,  використовую і наступні інструменти :

Майстер-тест – створення тестів та можливість їх виконання в он-лайн режимі, перевірити правильність наданих відповідей і можливість одразу ж дізнатись свій результат.

Також блог направлений на виховання в учнів патріотичних почуттів, любові до України, рідного краю.

         Дуже подобається використовувати під час закріплення і узагальнення навчальних досягнень учнів такий ресурс як learningapps. За  допомогою  цього ресурсу  можливо  в ігровій  формі  відшліфувати  знання  з  окремих  тем, виявити  знання  з  номенклатури розташування  географічних  об’єктів ,або  ж  самому  учневі   ретельно  підготуватися  до здачі  певної  теми.

Переваги ведення блогу.
Створюючи блоги, вчителі не завжди уявляють, які додаткові можливості відкриваються як для них самих, так і для інших учасників і читачів їх блогу:
- Нові навички в роботі з персональним комп'ютером: публікації фотографій, слайд-шоу, присвячені шкільним заходів, до свят, екскурсійним поїздкам; фільми і кліпи, гаджети, віджети;
- Обмін досвідом з колегами з інших регіонів, посилання на корисні ресурси мережі, коментарі до матеріалів;
- Зворотний зв'язок з батьками та учнями: рекомендації по вивченню навчальних тем, корисні поради батькам, оголошення. В результаті, учні самі пробують публікувати свої замітки, репортажі про змагання, відгуки про шкільні заходи, свої творчі роботи, презентації науково-дослідних проектів. Учням така робота дуже подобається, вони горять бажанням бути співавторами.
- Розміщення матеріалів та посилань на веб - ресурси для поширення досвіду;
- Онлайн - дискусії;
- Відкритий план уроку і рефлексію після уроку, що допомагають вирішити труднощі і проблеми учнів;
- Засоби мультимедіа, які поповнять скарбничку технічних засобів, продемонструють наочність до нової теми.
Таким чином, ви можете створити повноцінний багатофункціональний веб сайт.

Однак, необхідно враховувати й таке:
- Інтернет не може повністю замінити класичну форму навчання і живе спілкування вчителя і учня;
- Використання Інтернет ресурсів не завжди вітається батьками;
- Ефективність використання Інтернет залежить від грамотного підбору матеріалу і компетенції вчителя в даній сфері.

Також цікавою є робота учні над проектами з елементами веб-квесту. Ми тільки почали роботу над даним проектом. Учні зареєструвались в акаунті Google, створили свої блоги, а тепер працюють над їх наповненням ( http://biologiaproekt.blogspot.com ). Такий вид роботи учнів знайомить їх з різними ресурсами та можливістю їх використання.

              Блог – це не просто «модна забава», а сучасний і корисний робочий інструмент в процесі взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Робота з блогом дуже цікава, пізнавальна і результативна. Освоїти сервіси і створити освітній блог може будь-який вчитель, якому небайдужі проблеми освіти, який хоче спілкуватися і будувати освітній процес по-новому.

Нравится