Косач Вікторія

14.11.2013, 11:55
1
Відділ освіти Воловецького району
Administrator, Teacher

Конкурсоманія в школах

 

      Однією із форм виявлення обдарованих, творчих дітей  у діяльності навчальних закладів є конкурси.  Ці конкурси надихають, підвищують інтерес учнів до предметів.  Та як бути з конкурсами, які проводяться заради конкурсів. Школи потерпають від конкурсоманії тому, що сіяти «розумне, добре, вічне» вчителям  немає ні сил, ні часу Дітей змушують брати участь в іграх  дорослих людей. Найрізноманітніші центри, служби, державні установи, громадські організації створюють ілюзії роботи за рахунок спихування   заходів, які вони мали б проводити власними силами. Чи в змозі організувати ці конкурси колектив малокомплектної школи, де кількість учнів та педагогів невелика та й коли ? Адже навчальна програма надзвичайно важка,  в учнів по 7 уроків, харчуються діти лише 1-4 класів. За таких умов проводити конкурси просто неможливо.  Хто має їх готувати ? Так за 2012 рік  у школи надійшло понад 50 конкурсів. Ось назви найоригінальніших: «Ми за тверезе життя», «Назустріч мрії», «Енергія і середовище», «Хліб очима дітей», «Про гроші та національний банк», «ВІЛ/СНІД», «Ми, господарі  Європи- 2012», «Охорона праці очима дітей» та багато, багато  інших.

     Окрім конкурсоманії школи потерпають від ювілейоманії. Всі відомо, що відзначення цих ювілеїв є фікцією. Відбувається профанація самої ідеї вшанування відомих людей. Щоб підготувати бодай один захід по вшануванню пам’яті, необхідно затратити додатковий час для підготовки та його проведення.  А як же інакше вшанувати день соборності та свободи України,  день відмови від куріння, день людей похилого віку, день Державного прапора, день інвалідів,  день вшанування ліквідації аварії ЧАЕС, день вшанування жертв голокосту в Україні та багато інших ювілейних дат.  А ще слід згадати про благодійні акції, якими також треба займатися і відводити час. Отож  265 навчальних днів  вчителям та учням не вистачить для  того, щоб провести заходи, які насаджуються чиновниками різних рівнів. Адже в кожній школі розробляється план роботи, в якому оптимально і ефективно визначені міроприємства, заходи з навчально-виховної роботи.  

        Тож дайте ДИХАТИ ТА ВИКОНУВАТИ прямі обов’язки шкіл, не імітуйте бурхливу діяльність, святкуйте ювілей, пишіть  «плани заходів», але без щкіл. Школи не повинні змагатися одна з одною тому, що вони знаходяться в різних статусних категоріях.  



Leave a message can only registered users
registration