Химия 8 класс


Classes: 

Only pupils of the school and these classes have access to the course.



..

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (15)



Course structure

Part 1. Повторение


Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класуЗнаннєвий компонентназиває хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;наводить приклади формул і назв простих (метали і неметали) і складних (оксидів, основ, кислот) речовин; рівнянь реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду і води; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом, води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом; реакцій розкладу і сполучення.Діяльнісний компонентобчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою, масову частку елемента в складній речовині.Ціннісний компоненткритично ставиться до власних знань і умінь із хімії.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (0)



Part 2. Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів


Значення періодичного законуУчень/ученицяЗнаннєвий компонентформулює періодичний закон;записує: електронні та графічні електронні формули атомів 20 хімічних елементів;пояснює періодичність зміни властивостей хімічних елементів (№ 1–20); залежність характеру елементів та властивостей їхніх сполук від електронної будови атомів;наводить приклади лужних, інертних елементів, галогенів.Діяльнісний компонентрозрізняє атомне ядро, електрони, протони, нейтрони; періоди (великі й малі), головні (А) та побічні (Б) підгрупи періодичної системи; металічні та неметалічні елементи;характеризує склад атомних ядер (кількість протонів і нейтронів), розподіл електронів (за енергетичними рівнями та підрівнями) в атомах перших 20 хімічних елементів; хімічний елемент (№ 1–20) за його положенням у періодичній системі, зміни радіусів атомів у періодах і підгрупах, металічних і неметалічних властивостей елементів; структуру періодичної системи (періоди: великі й малі, групи й підгрупи (А і Б);аналізує інформацію, закладену в періодичній системі, та використовує її для характеристики хімічного елемента;використовує інформацію, закладену в періодичній системі, для класифікації елементів (металічний або неметалічний), та визначення їхньої валентності, класифікації простих речовин (метал або неметал).Ціннісний компонентусвідомлює значення прийому класифікації в науці;обґрунтовує фізичну сутність періодичного закону;оцінює значення періодичного закону як одного із фундаментальних законів природи.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (5)



Part 3. Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини


Атомні, молекулярні та йонні кристали. Учень/ученицяЗнаннєвий компонентназиває види хімічного зв’язку, типи кристалічних ґраток; наводить приклади сполук із ковалентним (полярним і неполярним) та йонним хімічними зв’язками, атомними, молекулярними та йонними кристалічними ґратками; пояснює утворення йонного, ковалентного (полярного і неполярного) зв'язків.Діяльнісний компонентскладає електронні формули молекул;характеризує особливості ковалентного та йонного зв’язків, кристалічної будови речовин з різними видами хімічного зв'язку; визначає вид хімічного зв’язку в типових випадках, полярність ковалентного зв'язку; прогнозує фізичні властивості та практичне використання речовин залежно від виду хімічного зв'язку і типу кристалічних ґраток; використовує поняття електронегативності для характеристики хімічних зв'язків.Ціннісний компонентобґрунтовує природу хімічних зв'язків; фізичні властивості речовин залежно від типів кристалічних ґраток;робить висновки про тип кристалічних ґраток речовин на основі виду хімічного зв’язку в них.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (5)



Part 4. Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами


Розв’язування розрахункових задач за даною темою.Учень/ученицяЗнаннєвий компонентназиває одиницю вимірювання кількості речовини, молярний об’єм газів за нормальних умов, сталу Авогадро;пояснює сутність фізичної величини кількість речовини.Діяльнісний компонентустановлює взаємозв'язок між фізичними величинами (масою, молярною масою, об’ємом, молярним об’ємом, кількістю речовини); обчислює число частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі; молярну масу, масу і кількість речовини; об’єм даної маси або кількості речовини газу за нормальних умов; відносну густину газу за іншим газом, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;Ціннісний компонентробить висновки щодо значущості математичних знань для розв’язування хімічних задач.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (2)



Part 5. Тема 4. Основні класи неорганічних сполук


Учень/ученицяЗнаннєвий компонентназиває оксиди, основи, кислоти, амфотерні гідроксиди, середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою; наводить приклади оснόвних, кислотних і амфотерних оксидів, оксигеновмісних і безоксигенових, одно-, дво-, триосновних кислот, розчинних і нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей.Діяльнісний компонентрозрізняє несолетворні й солетворні (кислотні, основні, амфотерні) оксиди, розчинні й нерозчинні основи, кислоти за складом (оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні), середні солі; реакції заміщення, обміну, нейтралізації;описує поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі;складає хімічні формули оксидів, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку), кислот, середніх солей; рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, лугів, нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей; порівнює за хімічними властивостями основні, кислотні та амфотерні оксиди, луги і нерозчинні основи;класифікує неорганічні сполуки за класами;характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей, амфотерних гідроксидів;установлює генетичні зв’язки між простими і складними речовинами, основними класами неорганічних сполук;обчислює за рівняннями хімічних реакцій масу, кількість речовини та об’єм газу (н. у.) за відомою масою, кількістю речовини, об’єму одного з реагентів чи продуктів реакції, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;використовує сучасну українську номенклатуру основних класів неорганічних сполук; таблицю розчинності кислот, основ та солей для складання рівнянь хімічних реакцій; індикатори для виявлення кислот і лугів; планує експеримент, проводить його, описує спостереження, робить висновки;прогнозує перебіг хімічних реакцій солей і кислот з металами, використовуючи ряд активності металів;дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами і лугами розв’язує експериментальні задачі, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання.Ціннісний компонентобґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням неорганічних речовин;оцінює значення найважливіших представників основних класів неорганічних сполук;висловлює судження про значення хімічного експерименту як способу набуття нових знань; вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини; вплив діяльності людини на стан довкілля й охорону від забруднень.

Lection Lections of (0)
Task Tasks of (3)