5 клас. Художній образ. Розділ ІІ. Природні форми та образи у мистецтві.

5 клас. Художній образ. Розділ ІІ. Природні форми та образи у мистецтві.


Classes: 

Only pupils of the school and these classes have access to the course.



5 клас. Художній образ. Розвиток чуттєво-емоційного та естетичного сприймання світу, асоціативно-образного мислення, цілісного бачення, вміння виділяти основне у явищах та формах. Виявлення специфіки художньо-образної мови мистецтва, композиційно-художніх і технічних засобів різних видів пластичних мистецтв. Створення художніх образів на основі чуттєво-емоційного сприймання мистецьких творів (музика, література, хореографія тощо), асоціативно-образних інтерпретацій природних форм і явищ.Залучення учнів до системного пізнання, опанування техніками та прийомами образного виявлення як художньої основи для особистісного самовираження. Вивчення зразків світового та національного мистецтва з творчим переосмисленням і використанням власного досвіду в практичній творчій діяльності учнів.Розділ ІІ. Природні форми та образи у мистецтві. 17 годин. Узагальнення тем 2 години.Учень розпізнає:- природні форми у певному емоційному стані, спокою та русі;спостерігає:- різноманітність природних форм, контрасти форм, їх пропорції, розташування та взаємозв'язок частин; - гармонійне існування природних форм та їх пристосування до середовища;порівнює:- зміни природних явищ, кольорове розмаїття навколишнього середовища;- будову різних природних форм;- реалістичні, казкові, фантастичні образи;характеризує:- природні форми та явища (відмічає характерні особливості);уміє:- виявляти характер, настрій форм;- зображувати природні форми в статиці та динаміці (з натури, з уяви, по пам'яті);- збагачувати силуетну форму декором (природну і предмета);- створювати художні образи на основі природних форм;- створювати різні композиції (сюжетну, декоративну, ілюстрацію);висловлює судження про:- основні пропорції природних форм (птахів, тварин тощо);- зображення природних форм і явищ у різних видах мистецтва;- специфіку образів пейзажного жанру, анімації, книжкової графіки тощо;- прийоми організації декоративної композиції (в колі, квадраті, прямокутнику тощо);наводить приклади:- композицій (декоративна, сюжетна, ілюстрація).- творів художників-пейзажистів;аналізує:- свої почуття і власне бачення художніх образів;дотримується правил:- техніки безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами;виявляє готовність:- до використання набутих предметних компетенцій у процесі творчої самореалізації.Навчальні завданняЗасоби виявлення характеру, будови природних форм: лінія, штрих, силует, тон, колір, кольорова гама, фактура, декор, текстура, пластика форми.Художні прийоми виявлення характеру й образності природних форм: загальні пропорції (єдність та взаємозв'язок частин до цілого), подібність, співрозмірність, контраст, нюанс, особливості форм в стані спокою та русі (характерні виразні рухи, узагальнення та загострення характерних рис в емоційному стані), масштаб тощо. Композиційні засоби і прийомиПейзажний жанр: освоєння глибини (плановості) простору, статика та динаміка; Декоративна композиція: організація елементів композиції (замкнена і відкрита) в колі, квадраті, прямокутнику; розробка об'ємної форми: лаконічність, декор, фактура;Сюжетна композиція, ілюстрація, анімація: образна інтерпретація казкового, літературного героя (виявлення характеру).Матеріали і техніка виконанняОлівець, туш, вугіль, пастель, воскові та акварельні олівці, акварель, гуаш, (глина), пластика. Монотипія, гратографія, розпис, (розпис на склі), колаж, аплікація, орігамі, паперопластика, (рельєф), скульптура з подальшим розфарбуванням.

Lection Lections of (8)
Task Tasks of (0)



Course structure

Part 1. Тема 1. Природні форми та явища (8 год.)


Розвиток спостереження, зорової пам'яті, логічного мислення, вміння сприймати красу і відтворювати її на площині та в об'ємі.

Lection Lections of (8)
Task Tasks of (0)