урок природознавства. Тема " Птахи"

Тема: Птахи.

Мета:

Ознайомити  з життям птахів, зі змінами, що відбуваються в їх житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі;

розвивати вміння розрізняти перелітних й осілих птахів своєї місцевості, спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати

виховувати бережливе ставлення до птахів.

Обладнання: мультимедійна презентація, аудіо записи, демонстраційні картки, картки оперативного контролю.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

_1.  Синоптичні спостереження.

2.    Тестування.

 

3.   Повідомлення «цікавинок» про комах.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Підготовка до сприймання нового матеріалу.

Відгадування загадок:

Швидко скрізь цей птах літає,

    Безліч мошок поїдає,

    За вікном гніздо будує,

    Тільки в нас він не зимує.   (ластівка)

Відгадайте, діти, хто

     Має носик-долото?

     Ним комах з кори виймає,

 Про здоров’я лісу дбає? (дятел)У червоних чоботях,

   в білому халаті,

   Він весною прилетів

   і сидить на хаті.     (лелека)

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

-         Молодці, ви правильно відгадали. Сьогодні ми будемо продовжувати поглиблювати знання про птахів.

-         Наука яка вивчає дану групу тварин називається – орнітологія.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.    Складання асоціативного куща.

 

 

Небо                         краса                         пір’я                політ  

                    

                                             ПТАХИ

 

яйця                       спів                      гніздо                 вирій

 

 

 

2.    Повідомлення завдань уроку.

ØОзнайомити  з життям птахів, зі змінами, що відбуваються в їх житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі;

Ø розвивати вміння розрізняти перелітних й осілих птахів своєї місцевості, спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати

Ø виховувати бережливе ставлення до птахів.

 

3.    « Мозковий штурм » - що вам відомо про будову птахів?

Пригадай:

Тіло птахів укрите пір’ям і поділяється на голову, шию, тулуб і кінцівки. Зубів нема, але є дзьоб.

Запам’ятай:

Перелітні птахи – це птахи, які збираються у великі зграї і відлітають у теплі краї (ластівки, стрижі, солов’ї, зозулі, дикі качки, гуси…)

    Осілі птахи – це птахи, які знаходять корм  узимку і не відлітають у теплі краї (горобці, голуби, дятли…)

    Кочові птахи – це птахи, які восени збираються в зграї і кочують у пошуках їжі (граки, сороки, синиці, галки…)

 

4.     Гра «Встанови відповідність».

 

5.    Поділ птахів за способом живлення:

Рослиноїдні                    М’ясоїдні               Всеїдні

Глухар                           орел                          ворона

Голуб                             яструб                       сойка

Чиж                                шуліка                     горобець

 

Фізкультхвилинка

Гуси-лебеді летіли.

На галявці тихо сіли.

Один - піднялись, обтрусились.

Два – круг себе покрутились.

Три, чотири – політали.

П*ять – за парти посідали.

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота з підручником. (ст.109-111)

2. Робота в зошиті (ст.38 )

3. Робота в групах.

Гра «Вгадай пташку» - групи отримують зображення птаха. Потрібно відгадати назву птаха за його описом, який підберуть діти.

4. Цікаво знати:

      Тіло лебедя покривають близько

    25 тисяч пір'їн.

 

      У процесі роботи дзьоб дятла

    безперервно стирається, але в той

    же час відростає на 0,1-0,3 мм в день.

                      

      Серце синички б’ється з частотою           

    500 ударів за хвилину, а за сильного

    збудження частота скорочень

    збільшується до 1000 ударів за хвилину.

 

VІ. Підведення підсумків. Рефлексія.

-         Гра «Загубилось слово»

-         Бережливе ставлення до птахів.( власний приклад)

-         Чи взяли щось корисне, чи дізнались щось нове і цікаве?

VІІ. Повідомлення домашнього завдання.

Підібрати прикмети, що пов’язані з птахами

Like it