Гузенко Любовь Яковлевна
Teacher

 
12.01.2012



Урок "І.Кочерга "Ярослав Мудрий"

 Схема-конспект уроку

I. Слайд №1.
Учитель: Твір, над яким ми працюємо, І. Кочерга назвав трагедією. А ви як вважаєте, це власне драма чи таки трагедія? (Трагедія, бо побудована на сильних трагедійних конфліктах)

Слайд №2.
(Учитель акцентує увагу учнів, що вони повинні знати і що вміти.)

ІІ. 1. Слайд №3.
  2. Слайд №4.
Учитель: Отже, ми працюємо над унікальним витвором – окрасою нашої літератури, одним із кращих творів «світової поетичної драматургії».
Яка ж історична основа цього твору?

3. Перевірка знання учнями тексту.
  Гра-диспут (з м’ячем)

  Слайд №5. «Десять чому?»

ІІІ. 1. Учитель: Усі ці 10 чому безпосередньо пов’язані з образом Ярослава Мудрого. Він у центрі драматичної поеми. Зверніть увагу:

Ярослав 

- Якими ви побачили цю непересічну історичну особу в розвитку зазначених сюжетних ліній драматичної поеми.

Слайд №6. 
2. Дослідницька робота образу Ярослава Мудрого.

• Патріотизм князя.
• Державна мудрість і далекоглядність.
• Піклування про розвиток будівництва, освіти, культури.
• Основний життєвий принцип. ( «Раніш закон, а потім благодать» )
• Високий авторитет серед простолюду. А чи завжди він до них був справедливий?
• Ярослав – щирий, добрий, ніжний батько.

3. Інсценізація уривків із драматичної поеми: Інгігерда – учитель 
 
Слайд №7. Журейко – учень; Милуша – учениця.
4. Учитель підводить учнів до з’ясування ідейного змісту та патріотичного пафосу твору. – Що значить бути патріотом?

5. Визначення теми драматичної поеми.
  Показ глибокого патріотизму князя Ярослава Мудрого та простих людей, які в жорстоких боях з нападниками відстоювали волю та незалежність.

6. Визначаємо ідею драматичної поеми (робота з підручником)

7. Визначення учням проблем, які порушені у творі, їх обґрунтування. (Своя опора) 

IV. 1. Учитель:
- Чи можна, на вашу думку, вивчати історію за такими творами як «Ярослав Мудрий» І.Кочерги? (Звичайно, читаючи такі твори, ми прилучаємося до історії, відчуваємо себе нащадкам, талановитих, розумних, чесних предків.)

2. Слайд №9.
- А ось ці слова, взяті з останнього монологу Ярослава Мудрого, – то заповіт нам – сучасникам.

3. Слайд №10.
- А ще, як тут не звернути вашу увагу на філософську думку автора, на джерело мудрості, що дається людині так нелегко.

V. Рефлективно – оцінювальний етап уроку

• відчув 
• задумався
• зробив висновок

Домашнє завдання: 
• Ярослав Мудрий в історії і в драматичній поемі І.Кочерги ( Що не співпадає з історичною правдою?)
• * Сенкени до образів



 
 
rate this article
rate this article
  • Currently 1.00/5
 
sections of blogs
Categories
 
Other articles