Стукало  Микола  Григорович
Teacher

Стукало Микола Григорович


Спецшкола, 6, 7, 8
Жовті Води, Дніпропетровська область

 
29.03.2013



Сценарій виховного заходу ,, Світ професій''


 

Сценарій   виховного заходу ,, Світ професій ’’

Мета:  розширити знання учнів про професії, послуги міського Центру

            зайнятості населення;   розвивати професійні  інтереси,

            учнів, виховувати любов до праці , свідомий вибір професії.

Обладнання: короткометражний кінофільм про професію слюсаря

            механоскладальних робіт, ілюстрації людей різних професій,

            мультимедійний проектор, загадки, прислів’я, виставка учнівських

            робіт з слюсарної, швейної, столярної справ.

 

Хід проведення

 

Ведучий:  Сім кольорів веселка має,

                   І музику сім нот складає.

                   Живе у горах сім вітрів,

                   І в світі сім існує див.

                   Сьогодні ж в цей врочистий час

                   Професій сім прийшли до нас.

                   І нам вони добре знайомі,

                   Бо з давнини усім відомі.

                   Без них не зможе існувати

                   Ні богатир, ні ніжна мати.

                   Вони зробили нас людьми

                   Їх опановуємо ми.

                   У школі учні їх вивчають

                   І стійко труднощі долають.

                   Професію здобути і освіту

                   Вам допоможе сьогоднішня зустріч

                   З представником Центру зайнятості – діти.

Учитель представляє запрошених гостей і надає їм слово.

Учитель: - Діти, які професії ви опановуєте на уроках трудового навчання в нашій школі?

Відповіді учнів: В нашій школі ми здобуваємо теоретичні  та практичні навички з слюсарної справи, столярної справи та швацької справи.

Ведучий: Слюсар, часу він не гає

                   І механізми всі збирає,

                  То з жерсті вироби готує,

                  то інструменти нам дарує.

Учитель: Соціально – економічне значення професії.

  Слюсар механоскладальних робіт складає різноманітні вузли і механізми з металу, проводить профілактичні заходи – технічне обслуговування і планові ремонти, забезпечує їх тривалу і безперебійну роботу. Він змащує , відновлює роз’ємні та нероз’ємні з’єднання. Важливе місце в роботі слюсаря займають загально слюсарні операції – розмітка, рубання, обпилювання, свердління, нарізання різьби, та інші.

Запитання:

-         Які вироби з металу ви виготовляєте в шкільній майстерні?

 

Після відповідей дітей пропонується перегляд короткометражного кінофільму про професію слюсаря механоскладальних робіт

( використовується мультимедійний проектор).

 

Ведучий: Столяр – дерева володар,

                  Столярних виробів господар.

                  Стругає, ріже і шліфує,

                  Із дошки вам будь – що змайструє.

 

Учитель: Соціально – економічне значення професії.

      Обробка деревини – одне з найстародавніших ремесел, яке опанувала людина. Завдяки своїм чудовим властивостям дерево і зараз залишається досить цінним та широко вживаним будівельним матеріалом. Столярне ремесло серед інших завжди було надзвичайно важливим. Результатом роботи столяра є виготовлення , складання та установлення виробів з деревини: віконних рам, меблів, дверей, корпусів легких суден. Музичних інструментів та інших предметів домашнього вжитку.

Запитання:

-         Які вироби з деревини ви виготовляли в шкільній майстерні?

Ведучий:  Не артистка, не співачка,

                    А просто дуже вправна швачка.

                    Але не зна вона людини ,

                    Щоб прожила без одежини.

Учитель: Соціально – економічне значення професії.

    В усі часи кожна людина хоче бути привабливою. Мати своє неповторне вбрання. Шити на замовлення в ательє сукню , костюм, пальто – це приємна і радісна подія для багатьох з нас. Отже, маючи намір та бажання мати гарну річ, ми йдемо в ательє, де цілком довіряємо швачці.  Досвідчена швачка допоможе вибрати стиль,  фасон, модель, дати компетентні поради.

Запитання:

-         Які вироби  ви виготовляли в швейній майстерні?

Ведучий:  Кухар , їжі чарівник,

                   Готувати страви звик.

                   З ним кожен день свій починає,

                   Продукцію його купує і вживає.

                   Він про захід наший знав ,

                   Загадки нам приготував.

Учитель:          Загадки

1.     Для збирання урожаю

На поля я виїжджаю

І на декілька машин

Там працюю я один. ( Комбайн).

2.     Металевий кінь у полі пасеться.

Де пройде – земля ореться. ( Трактор).

3.     У легкого держака

Голова дуже важка. ( Молоток).

4.     Майстер викував уміло

Два однакові ножі,

Дуже зустрічі зраділи,

Обнялись, а розєднати

Їх ніхто уже не зміг.

Підкажіть, як називати

Почали відтоді їх.( Ножиці).

 

5.     Є у мене вірний друг.

Має він чудовий слух

І говорить голосами

Моїх друзів,тата й мами,

Як же звати мого друга?

-         Всім відомо, - це папуга.

-         Помиляєшся. Антон.

Зветься друг мій … ( Телефон).

 

Ведучий:  Взуттєвик відомий всім,

                   Його продукт…

                   Та кожен в нім

                   Проводить все своє життя,

                   Бо де ти підеш без взуття.

Учитель: Соціально – економічне значення професії.

  Надзвичайно важливе значення має професія взуттєвика. Кожен з нас у повсякденному житті користується його послугами: купує взуття, носить його, ремонтує. Взуттєвик повинен вміти кроїти, шити, різати , клеїти, працювати з різними інструментами, знати властивості матеріалів.

 

Ведучий: Муляр – вправний працівник,

                  До порядку дуже звик.

                  Прислів’я добре знає ,

                  З цеглин його складає.

                  Спробуйте і ви попрацювати

                  Та прислів’я про працю пригадати.

Учитель говорить прислівя, учні їх доповнюють: 

*    Бджола мала, а  й та … (працює).

*    Діло майстра….( величає).

*    Гірко поробиш – …(солодко з’їси).

*    Хто про працю дбає, тому вона …(повертає).

*    Хто в роботі, той …(в турботі).

*    Хто рано посіє, рано й ..(пожне).

*    Без труда нема …(плода).

*    Зроби діло – гуляй…(сміло).

 

Дидактична гра ,, Транспорт’’

Правила гри: Ведучий називає професії, діти повинні визначитись: якщо професія пов’язана з транспортом, вони плескають в долоні 2 рази; якщо професія не  пов’язана з транспортом, вони плескають в долоні 1 раз.

 

Перелік професій: Водій, лікар, учитель, тракторист, кухар, комбайнер, перукар, бармен, машиніст, прибиральниця, пілот.

Учитель:   В народі кажуть , що вибір професії – це друге народження людини. Від того на скільки вірно ви оберете свій життєвий шлях , залежить яке місце в суспільстві ви будете займати. Своє майбутнє ми визначаємо задовго до останнього шкільного дзвінка. Радимося з батьками, вчителями, знайомими , сперечаємося з друзями.  А для того, щоб отримати свою улюблену професію потрібно гарно навчатися, бути старанним і відповідальним.

     У виборі професії слід дотримуватися такої формули :

 

 СТРАТЕГІЯ УСПІХУУ ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ

 

ХОЧУ:                    МОЖУ:                 ТРЕБА:

Інтереси,              Здібності, можливості,              Попит на

до професії       стан здоров’я, які потрібні      на ринку праці

Овал: МОЖУОвал: ХОЧУ                                      для професії

 

 

 

 

 
rate this article
rate this article
  • Currently 0.00/5
 
 
Other articles