11.01.2012



Природознавство ( 3 клас)




«Розмноження тварин»

3 клас



         

Мета: Ознайомити учнів із способами розмноження і розвитку тварин у природі; формувати поняття "розмноження", "розвиток", "ікра'', "пуголовок", "мальок", "личинка", "лялечка"; розвивати уяву, вміння аналізувати, порівнювати; виховувати бажання дбайливо ставитись до тварин, допомагати їм.

Обладнання: слайди DVD "Хто зайвий?"; папір і фломастери для складання схем.

Форми роботи: Колективна, групова, парна, індивідуальна (самостійна).

Методичні стратегії: „Мозковий штурм", „Ґронування", „Діаграма Вена".

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок

Починається урок.

Сіли тихо всі за парти

Починаємо працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Спостереження за змінами у природі
Діти розповідають, які зміни відбуваються у природі

2. Підготовка до сприйняття. „Мозковий штурм"

На уроках природознавства ми вивчаємо розділ "Тварини". Перш ніж продовжити роботу над цим розділом, давайте спочатку Пригадаємо все, що ми вже знаємо про тварин.

- Тваринний світ такий різноманітний, такий цікавий у багатстві своїх проявів, що можна годинами розповідати про нього. І я дуже рада, що ви так багато уже знаєте, а ще більше мене радує те, що ви не зупиняєтесь на досягнутому і прагнете дізнаватись ще більше.

 

3.  Діагностика знань учнів

- А зараз мені цікаво дізнатись, на скільки глибокі ваші знання про тварин. Тому я пропоную вам уважно розглянути малюнки і визначити, яка із зображених тварин "зайва". Було б приємно, якби ви  назвали ще й спільну істотну ознаку всіх інших зображених на малюнку тварин.

 

Малюнок 1: метелик, мураха, павук, бабка, сонечко.

(Відповідь учнів:  на  малюнку зайвим  є  павук,  бо решта зображених тварин - це комахи, всі вони мають по шість ніг, а павук має вісім ніг).

Малюнок 2: щука, сом, карась, жаба, окунь.

(Відповідь учнів: зайва жаба, бо решта тварин - це риби, їх. тіло вкрите лускою, а у жаби тіло вкрите м'якою вологою шкірою).

Малюнок 3: крокодил, черепаха, ящірка, гадюка, в'юн.

{Відповідь учнів: на малюнку зайвим є вугор, бо це риба, а всі інші - плазуни).

Малюнок 4: синичка, ластівка, кажан, орел, лебідь.

(Відповідь  учнів:  зайвим   є   кажан,   бо  його  тіло  вкрите шерстю, а у всіх птахів тіло вкрите пір'ям).

Малюнок 5: вовк, заєць, олень, пінгвін, білка.

(Відповідь учнів: на малюнку зайвим є пінгвін, він належить до птахів, бо його тіло вкрите пір'ям, а вовк, заєць, олень та білка - це з вірі і їх тіло вкрите шерстю).

-  Ми з вами назвали вже п'ять груп тварин. З якою ще однією групою ми познайомились на попередньому уроці? ( Земноводні). Назвіть представників цієї групи (тритон, жаба).

- Тепер візьмемо деяких представників із цих груп - сонечко, щука, орел, вовк. Спробуйте визначити що їх об'єднує, яку спільну ознаку вони мають. (Вони всі - хижаки).

-    Які ви знаєте інші групи тварин за способом живлення? (Рослиноїдні, всеїдні).

-     Отже, ми з вами повторили, які є групи тварин за зовнішньою будовою і за способом  живлення.

II. Оголошення теми і завдань уроку

- Сьогодні ми будемо вести мову про розмноження тварин. Різні тварини ведуть різний спосіб життя, відрізняються зовнішнім виглядом, умовами проживання, способами живлення. Певно, що і розмножуються вони по-різному. Чи це так — ми сьогодні маємо з'ясувати.

Таким  чином, ви повинні дізнатись, як розмножуються тварини, зокрема, комахи, риби, плазуни, земноводні, птахи і звірі.

Але,   щоб   кожному   з   вас   опрацювати   таку   велику   кількість матеріалу, потрібно дуже багату часу. Тому я пропоную об'єднатись у групи і кожній групі детально дізнатись про розмноження певної групи тварин, а потім поділитись, обмінятись знаннями з іншими однокласниками.

- Згодні?

-  Хочу нагадати, що це велика відповідальність. Бо від того, на скільки добре кожен з вас опрацює і зрозуміє матеріал, залежить, як він зможе розповісти про це іншим, тобто, від знань кожного з вас залежатимуть знання ваших однокласників.

Поділ на групи, розподіл обов'язків. В групі вибираємо капітана, хто буде відповідати і хто буде писати.

I група - розмноження комах.

II група - розмноження риб.

III група-розмноження земноводних.

IV  група - розмноження плазунів.

V   група-розмноження птахів.

VI  група-розмноження звірів.

Завдання:

1.  Прочитайте статтю із підручника, обговоріть.

2. Складіть схему розмноження, намалюйте малюнки.

3. Підготуйте розповідь за схемою.

4. Складіть запитання для слухачів. Перевірте, чи є у вашій розповіді відповіді на ці запитання.

Робота в групах

Презентація робіт. Запитання до слухачів. Відповіді на запитання.

Тепер попрацюємо і узагальнимо всі знання які ми тільки одержали у таблицю. У кожного з вас на парті лежать таблиці, заповнюємо їх. Перевіримо як ми заповнили табличку.

ІІІ. Усвідомлення

 1. Робота в  групах

- Ви добре справилися з цим завданням. А тепер давайте порівняємо розмноження окремих груп тварин. Знайдіть подібне і відмінне в розмноженні і відобразіть це на діаграмах.

Розмноження риб і земноводних

 

 

Розмноження плазунів і птахів

 

IV. Рефлексія

  Схоже на те, що ви добре зрозуміли матеріал, зуміли всього навчити і своїх однокласників. А тепер давайте перевіримо, як же ви засвоїли почуте і побачене на уроці. Для цього проведемо тест. Тест. Розмноження тварин

1. Звідки з'являється гусінь?

а) Вилуплюється з яєць.

б) Народжується з лялечки.

2. Через скільки днів з ікринки з'являються пуголовки?

а)Через місяць.

б) Через 9-10 днів.

в) Через 3 тижні.

3. Чим пуголовок відрізняється від дорослої жаби?

а) Тільки розміром.

б) Пуголовки мають хвости і не мають ніг.

4. Де плазуни відкладають свої яйця?

а)У сухому ґрунті.

б) У гніздах.

5. Чи піклуються плазуни про своє потомство?

а) Так, піклуються.

б) Ні, не піклуються.

6. Чим звірі вигодовують своїх малят?

а) Рослинами.

б) М'ясом дрібних тварин.

в) Молоком.

Взаємоперевірка (в парах ).

V. Підсумок уроку

- Що нового ми сьогодні дізнались на уроці?

- Яка інформація виявилася для вас найбільш цікавою?

VI. Завдання додому (диференційовано)

1.    Порівняй розмноження білана капустяного і бабки коромисла

2.    Зобрази схеми розмноження комах, риб, земноводних і плазунів.

3.    Із додаткової літератури дізнайся " цікавити " про розмноження   тварин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      

 
rate this article
rate this article
  • Currently 2.33/5
 
sections of blogs
Categories
 
Other articles