поради батькам. дитина і гроші


Дитина і гроші.

             «Тату, а де купують гроші?» …Діти такі смішні! Звісно заводити розмову з дитиною про гроші треба тоді, коли вона сама зацікавиться ними. А в теперішній час це стається досить рано, напевно саме тоді, коли малятко навчиться говорити слово «купи». Тоді ж можна почути від деяких мудрагеликів – « Візьми 50-ку в банкоматі !», «Чого ж ти грошей в баби не взяла!» , «Ну то давай мені ляльку в кредит візьмемо!»… . Двох-трьох річна дитина не здатна зрозуміти те, що ви заробляєте свої гроші нелегкою працею, але вона живе в тому ж світі, що і ви, тому розмовляйте з дитиною про гроші, їх недостачу для якоїсь покупки, або ж тимчасову відсутність! Якщо ви не робитимете цього, дитина втратить час і гроші в подальшому, адже ці знання їй потрібно буде звідкись узяти: або із книг чи з Інтернету, зі слів друзів та їхнього досвіду, покладаючись на їхні поради, часто невдалі, або із власних помилок. Пройдуть роки, перш ніж у дитини сформуються звички заощадження, обліку доходів і витрат, планування.

             Постає питання: як виховати дитину, щоб вона вміла заробляти й цінувати гроші, але в той же час не перетворилась на жаднюгу та скупердяя? Чи давати дитині гроші ? Як? Коли і скільки?

             Кишеньковим грошам – ні? Кишеньковим грошам – так! Майже всі педагоги вважають, що дитині треба давати кишенькові гроші. Давати з того моменту, як дитина починає відчувати потребу в самостійній витраті грошей, усвідомлює, що це таке, тобто з того моменту, коли вона хоче мати свої гроші. Саме з того моменту вони повинні в неї бути. Зазвичай це у віці 6 років, коли дитина йде до школи і їй видають гроші на сніданки чи обіди.      Але буває і так, що 4-річний малюк приходить до дитячого садка з двома гривнями в кишені. І що ж він буде робити з ними? Бавитись! Згадаймо народну педагогіку – «Для гри дитині гроші не давати, бо будешбідувати! ». І це не тільки забобони, та заборона з питань безпеки – щоб часом не проковтнула дитина копійку, чи не запхала до носика. Хто з нас не пам’ятає, як в дитинстві грались у магазин, … то які в нас були гроші? Так, діти нарізали папірці та пів дня розмальовували їх, імітуючи грошові купюри (виховувалась посидючість, увага, пам'ять, розвивалась дрібна моторика рук), а на вулиці збирали листочки з дерев та позначали умовно який листочок заміщає ту чи іншу грошову купюру (розвивалась пам'ять, уява). Справжні гроші можуть сприяти вихованню відповідальності, спонукатимуть до міркувань, можуть стати засобом навчання лічби та логіки у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Обов’язково придбайте дитині власний гаманець – це навчить її поважати кошти. Головне у навчанні – давати належний приклад.

            Отже, давайте дитині гроші не для гри, а для купівлі того, що на її думку, буде, наприклад, помічним у навчанні. Найвідповідальнішим є вік 9-10 років, а у 12років уникнути питання кишенькових грошей вже нікому не вдасться. Та дитина такого віку вже здатна і сама спробувати заробити та заощаджувати на якусь омріяну річ. Допоможіть дитині підказкою, порадою, які зі своїх вмінь вона може застосувати, щоб заробити власні гроші. Але, якщо дитина сама заробляє , то це не привід позбавляти її кишенькових виплат. 

Як давати? Скільки давати грошей дитині? ви можете дізнатися на сайті  психологів  B17.ru.

   http://www.b17.ru/article/dytyna_i_groshi/?prt=15142

Like it